• Bestuur
  • Commissiestukken Plan van aanpak SUWI bedrijfsverzamelgebouw

Commissiestukken Plan van aanpak SUWI bedrijfsverzamelgebouw

Documentdatum 21-08-2001
Bestuursorgaan Commissie Welzijn, Sociale Zaken en Culturele Centrumprojecten
Documentsoort Commissiestukken
Samenvatting

Notitie ten behoeve van de commissie WSCP van 21 augustus 2001

Onderwerp: Plan van aanpak SUWI Bedrijfsverzamelgebouw in Heimond

Voorstel: Ter bespreking

Op 21 februari ji.is de Tweede Kamer akkoord gegaan met de kabinets-voorstellen ten

aanzien van de nieuwe Structuur voor de Uitvoering van Werk en Inkomen (SUWI-2) in de

vorm van de nota "Een Grofontwerp voor CWI en UVW'. Dit betekent dat nu gekozen is voor

een definitieve koers in de ontwikkeling van het stelsel van sociale zekerheid en het

arbeidsmarktbeleid in ons land.

Een belangrijk gevolg daarvan is de realisatie van een landelijk dekkend netwerk van 131

Centra voor Werk en Inkomen (CWI), voor 1 januari 2002. Vanaf 9 april j.]. is in Heimond het

CWI Peelland operationeel. Bij de behandeling is nogmaals het belang benadrukt van locale

en regionale betrokkenheid bij de realisatie van de Centra voor Werk en Inkomen. Deze

betrokkenheid zou met name vorm gegeven kunnen worden middels de ontwikkeling van

een Bedrijfsverzamelgebouw.Ter stimulering van de ontwikkeling van BVG'N is een regeling

in het leven geroepen die de kerngemeenten een bedrag van f. 50.000,- in het vooruitzicht

stelt als vóór 1 juli 2001 het initiatief is genomen om tot een plan van een aanpak voor een

Bedrijfsverzamelgebouw te komen.

Een schriftelijke bevestiging van de kerngemeente is hiervoor noodzakelijk (reeds

afgegeven). Vervolgens zal tussen de 3 partijen t.w. CWI, UM en kengemeente een

intentieverklaring moeten worden afgegeven. Voor nadere toelichting wil ik verwijzen naar

bijlage 1 en 11. Aan het inzetten van dit eerste traject, de intentieverklaring, zijn geen

financiële consequenties verbonden.

Voor het vervolg traject "het opstellen van een plan van aanpak" zullen externe partijen

worden benaderd voor het uitbrengen van een offerte. Aan u wordt te zijner tijd een

afzonderlijk voorstel gedaan voor het vervolgtraject, het opstellen van een plan van aanpak

en de bekostiging daarvan alsmede de kosten voor de gemeente Heimond.

Door het college is besloten uitvoer te geven aan Fase 1 van de projectplanning ni.:

1. Opstellen en instemmen met de intentieverklaring tot realisering van een bedrijfsverzamel-

gebouw in Heimond.

2 overleg instellen met initiatiefnemers (UVVV-CWI-gemeente Heimond)

3. subsidieaanvraag doen door aanmelden van het initiatief bij het SUWI-

verandermanagement

4. Op termijn extern opdracht geven tot opstellen van een plan van aanpa , na eoo e ing

offertes.

26-6.2001

college van burgemeester en wethouders

Bijlage 1

Plan van aanpak SUWI-Bedrijfsverzamelgebouw Hetmond

Het resultaat van het Plan van aanpak moet zijn dat er op een transparante wijze inzicht

wordt verschaft in de ontwikkeling en de exploitatie (op hoofdlijnen) van een SUWI-

Bedrijfsverzamelgebouw. Het is daarbij van groot belang voor Heimond en de directe

omgeving dat met het Bedrijfsverzametgebouw een pakket van dienstverlening wordt

aangeboden dat voldoende toegevoegde waarde genereert zodat, ook op termijn, een

Centrum voor Werk en Inkomen in Heimond blijvend gewaarborgd is.

Daarbij moet enerzijds worden aangesloten bij de voorschriften van de landelijke

Stimuleringsregeling zodat optimaal gebruik kan worden gemaakt van de voor dit doel

beschikbare subsidies. Anderzijds zijn er in Heimond inmiddels een aantal stappen gezet

die (mede) bepalend zijn voor een deel van het Plan van aanpak.

Het SUWI-Bedrijfsverzamelgebouw

Wat verstaat het kabinet eigenlijk onder een SUWI-Bedrijfsverzamelgebouw en hoe zou

zo'n BVG tot stand moeten of kunnen komen?

Ten aanzien van het dienstverleningsconcept van het Bedrijfsverzamelgebouw geldt,

conform de bijlage "SUWI-Bedrijfsverzamelgebouw" bij de nota "Een Grofontwerp voor

CWI en UWV", een definitie op basis waarvan kan worden vastgesteld dat een

Bedrijfsverzametgebouw staat voor:

de verzameling van dienstverleners (publiek en privaat),

in de keten van Werk en Inkomen en verwante gebieden,

in één gebouw bijeen,

met als basis de CWI dienstverlening.

@et beantwoorden aan deze definitie is in ieder geval een eerste vereiste om in

aanmerking te komen voor het predikaat SUWI-Bedrijfsverzamelgebouw met de

bijbehorende subsidiemogelijkheden.

Het initiatief voor het SUWI-Bedrijfsverzamelgebouw kan genomen worden door de

kerngemeente (zie citaat 1 in de bijlage 11). De kerngemeente betrekt vervolgens de

gemeenten die ook gebruik maken van hetzelfde CWI bij de planvorming, alsook het

management van het CWI en het toekomstige UWV.

Bij de planvorming wordt de initiatiefnemers gevraagd te zoeken naar een naar een

evenwichtig aanbod van diensten van werk, inkomen en aanverwante dienstverlening.

Het SUWI-Bedrijfsverzamelgebouw moet in die zin gezien worden als een gezamenlijk

concept van dienstverlening waarin vooral "Werk boven inkomen" vorm wordt gegeven

en "de klant de maat der dingen is' (zie citaat 2 in de bijlage 11).

Eén van de belangrijkste vragen die zich voordoen is met welke partners er wordt

samengewerkt in het BVG. De nota "SUWI-Bedrijfsverzamelgebouw" zegt hierover dat

bij de deelneming in het SUWI-Bedrijfsverzamelgebouw vooral gezocht moet worden

naar vormen van samenwerking, middels een lokaal "maatwerk-dienstverlenings-

concept", dat meerwaarde genereert voor de samenwerkende partijen onderling en hun

omgeving (zie citaat 3 in de bijlage 11).

Ten aanzien van de mogelijk participanten is ook nog van belang dat het bij voorkeur een

mix moet zijn private en publieke dienstverleners waarbij het een groeimodel kan

betreffen dat plaatselijk verschillend kan worden ingekleurd (zie citaat 4 in de bijlage 11).

Hoewel er ten aanzien van de mogelijkheden en onmogelijkheden van een SUWI

Bedrijfsverzamelgebouw nog behoorlijk wat onduidelijkheden bestaan, staan de volgende

zaken inmiddels vast'.

¿ het CWI zal zich vestigen in@SUWI-Bedrijfsverzametgebouwen

¿ het UVVV heeft de intentie zijn klantencontacten zoveel als mogelijk te concentreren

in SUWI-Bedrijfsverzamelgebouwen en

¿ voor de gemeentelijke dienstverlening zal een lokaal verschillende invulling wor-

den gekozen (al dan niet met meer of minder verwante dienstverlening) en

¿ de private partijen hebben interesse mede afhankelijk van de potentiële klantenstroom

voor een SUWI Bedrijfsverzamelgebouw.

Verschillende aanbidders zullen zich vanuit de eigen dienstverlening een herkenbare plaats

Willen verwerven in het SUWI Bedrijfsverzamelgebouw; met een eigen behoefte aan al dan

niet permanente faciliteiten in samenhang tussen de fysieke en de elektronische

dienstverlening (zoals de digitale beursvloer).

Waar de initiatiefnemers voor een SUWI Bedrijfsverzamelgebouw vooral op moeten letten is

het bewaren van evenwicht. Bij het lokaal invullen van het concept zal niet te eenzijdig het

accent worden gelegd op alleen werk of alleen inkomen. En vanaf het begin moet heel serieus

worden verkend of private partijen vanaf de initiatieffase mee willen doen.

De route die moet leiden tot een Bedrijfsverzamelgebouw is in procedurele zin

voorgeschreven. De officiële tekst van de betreffende bijlage bij het "Grofontwerp CWI en

UWV' is helder in de beantwoording van de vraag op welke Wijze het proces dat moet leiden

tot de ontwikkeling van een Bedrijfsverzametgebouw kan worden ingevuld. Ter voorkoming

van misverstanden is de betreffende tekst in de bijlage opgenomen (zie citaat 5 in de bijlage 11).

Dat geldt ook voor de vraag wie wel of niet wordt toegelaten dient te worden tot het

Bedrijfsverzamelgebouw en de daarbij te hanteren spelregels (zie citaat 6 in de bijlage 11).

Het moge duidelijk zijn dat de procedure die gehanteerd zal worden alle schijn van

oneerlijke concurrentie moet zien te vermijden. Dit voorkomt dat er lokaal of met het

SUWI-Verandermanagement problemen ontstaan. Het is zelfs denkbaar dat partijen die

zich benadeeld voelen zich tot de Nederlandse Mededingingsautoriteit (Nma) zullen

wenden.

Op basis van de stukken moet worden vastgesteld dat weliswaar het initiatief voor het

SUWJ-Bedrijfsverzamelgebouw wordt genomen door de kemgemeente maar dat het

primaire draagvlak en de uiteindelijke totstandkoming van het BVG wordt bepaald door

de combinatie van de betrokken gemeente(-n), het CWI en de UM.

Het lastige van dit moment is natuurlijk dat zowel Arbeidsvoorziening ais de UVI's worden

getransformeerd naar de nieuwe situatie en daarmee niet altijd duidelijk is of de

gesprekspartner van vandaag ook de gesprekspartner van morgen is. Het lijkt dan ook

raadzaam daar in alle openheid met de partners over te spreken, op een zorgvuldige

wijze afspraken te maken en deze afspraken vast te leggen in gezamenlijke documenten.

In die zin is een gedetailleerde projectadministratie zeker geen overbodige luxe.

De totstandkoming van een SUWI-Bedrijfsverzametgebouw

In het totale proces dat moet leiden tot de realisatie van een SUWI-

Bedrijfsverzamelgebouw zijn, ons inziens, de volgende vijf fasen te onderscheiden:

¿ Fase 1 het initiatief n intentieverkla(ing van de deelnemende partijen

en het opstellen van een plan van aanpak

¿ Fase 11 het voor-ontwerp El uitwerking plan van aanpak en daarmee het

opstellen van een pre-businessplan

¿ Fase 111: het ontwerp 11 uitwerking programma van eisen en het

opstellen van het businessplan

¿ Fase IV: de realisatie 11 de realisatie van het Bedrijfsverzamelgebouw

en het opstellen van een operationeel plan

Fase V :de evaluatie n aan de hand van een evaluatie programma

wordt na enige tijd beoordeeld of de werkelijke

exploitatie beantwoordt aan de doelstellingen

en verwachtingen

Nadat de initiatieffase is afgerond met een intentieverklarina van de drie partijen,

eventueel aangevuld met andere geïnteresseerde partijen die gelijk al aan de gestelde

voorwaarden kunnen voldoen, kan het SUWI-verandermanagement vòòr 1 juli 2001

worden geïnformeerd over de moqeliike vestiging van een Bedrijfsverzamelgebouw.

Vervolgens wordt het Plan van Aanpak (als voor-ontwerp van het BVG) ter hand

genomen. De volgende regels moeten daarbij in acht worden genomen:

a) de procedure tot oprichting toetreding en uittreding van een SUWI-

Bedrijfsverzamelgebouw zodanig transparant te maken en dusdanige waarborgen te

scheppen voor de realisering en naleving van het dienstvedeningsconcept dat het

Bedrijfsverzamelgebouw op een verantwoorde manier tot stand komt;

b) zorg te dragen voor een 'level plaving field'van potenti-e'ie Private deelnemers dit ter

voorkoming van oneerlijke concurrentie;

c) verantwoordelijkheden van deelnemers in een bedhjfsverzametgebouw te verhelderen,

zodat de aansprakelijkheid op kwalitatief en financieel niets aan duidelijkheid te wensen

overlaat;

d) de spelregels zo op te stellen dat wordt aangesloten bij de financiële stimulerings

regeling zodat optimaal gebruik kan worden gemaakt van de subsidie.

Het plan van aanpak dient volgens het "Grofontwerp CWI en UWV' in ieder aeval de

volaende componenten te bevatten:

1 . overzicht klantenstromen en volume in relatie tot de lokalelregionale

arbeidsmarktsituatie;

2. mogelijke scenario's in relatie tot beschikbare huisvesting met voorkeursoptie(s) en

financiële consequenties (met onderbouwing);

3. aantal FTE's dat overgaat naar het Bedrijfsverzamelgebouw in relatie tot begrote

kosten ten laste van de stimuleringsregeling;

4. programma van eisen/ruimte enlof tekeningen van de verschillende scenario's;

5. planning implementatie.

Het SUWI-verandermanagement zal het ingediende plan van aanpak toetsen op realisme

met betrekking tot de financiële planning en onderbouwing. Het verandermanagement

geeft voorkeur aan en geeft bij akkoord de garantie af met betrekking tot de huur van de

CWI-ruimte in het Bedrijfsverzamelgebouw. Om in aanmerking te komen voor de

stimuleringsregeling zullen de relevante documenten tezamen met het plan van aanpak

moeten worden overlegd.

Na de recente besluitname in de Tweede Kamer ziet het tijdpad er als volgt uit:

Voor de uitrol van de CWI's geldt in principe dat 1 januari 2002 alle 131 CWI's

operationeel moeten zijn. Gezien deze korte termijn is het realistisch uit te gaan van

realisatie van CWI's in een aantal gemeenten terwijl in andere CWI gebieden wellicht

tijdelijke oplossingen moeten worden gevonden. De SUWI veranderorganisatie en de

organisatie Centra voor Werk en Inkomen (i.o.) zullen hiervoor de komende maanden

een grote inspanning gaan plegen.

De uitrol van BVG's op alle CWI-locaties op 1 januari 2002 is niet haalbaar. Wel is

vastgesteld dat het initiatief voor een BVG vóór 1 juli 2001 genomen moet zijn. Dat wil

zeggen dat het initiatief om tot een bedrijfsverzamelgebouw te komen, voor die datum is

aangemeld bij het SUWI-verandermanagement. Daarmee kan dan ook aanspraak

gemaakt worden op gelden uit de stimuleringsregeling voor de investeringskosten. Als er

geen initiatief wordt genomen dan zal het SUWI-verandermanagement bezien welke

ontwikkelingen in een kerngemeente kunnen worden ingezet.

De situatie in Heimond eo.

Ook in de gemeente Helmond wordt een Centrum voor Werk en Inkomen gevestigd. De

gemeente Hetmond kan als "kerngemeente" het initiatief nemen tot de ontwikkeling van

een SUWI-Bedriifsverzamelaebouw. Naast Heimond maken ook de gemeenten Asten,

Deurne, Gemert-Bakel, Laarbeek, Mierlo en Someren gebruik van het toekomstige CWI

in Heimond.

Aan de hand van statistisch materiaal is vast te stellen dat de regio er qua economische

ontwikkeling, die zich weerspiegelt in de arbeidsmarkt, behoorlijk rooskleurig voor staat.

Het SUWI-Bedrijfsverzamelgebouw in Heimond kan wellicht nog een nieuwe impuls voor

deze positieve ontwikkelingen opleveren.

Er zijn meerdere partijen, zowel publiek als privaat, die interesse zullen hebben in een

actieve participatie in het Bedrijfsverzamelgebouw Heimond. Daarbij blijken met name

gedachten in de zin van een "one-stop-shop" bij mogelijk geïnteresseerde partijen te

leven; gedachten die als voedingsboden kunnen dienen voor het verder met elkaar

nadenken over de vraag hoe de dienstverlening aan (gemeenschappelijke) klanten

geoptimaliseerd kan worden in de setting van een Bedrijfsverzametgebouw.

De projectplanning ziet er als vo gt u t:

Activiteiten

Fase 1 (het initiatief)

1 . overleg initiatiefnemers vóór 1 juli 2001

2. opstellen en tekenen intentieverklaring (drie partijen) vóór 1 juli 2001

3. aanmelden van het initiatief bij het SUWI-verandermanägement vóór 1 juli 2001

Fase 11 (het voorontwerp - het plan van aanpak)

1 . blauwdruk van het voorlopige dienstverleningsconcept

2. eerste verkenning van de klantstromen

3. globale berekening van het aantal FTE's

4. eerste verkenning van het ruimtebeslag

5. inventarisatie beschikbare locatie

6. globale berekening van de exploitatiekosten per locatie

7. communicatieplan (intern en extern)

8. startbijeenkomst

9. selectie deelnemende partijen

10. uiteindelijke visie- en conceptvorming

11. opstellen exploitatieberekening met o.a.

- aantal FTF='s

- ruimtebeslag

- kosten en opbrengsten per scenario

- bepaling van de toegevoegde waarde(n)

12. vaststellen juridische structuur van het BVG

13. opstellen van een functioneel programma van eisen

- ruimtelijke invulling c.a. van het concept

14. plannina Fase 111 en Fase ]V

15. plan van aanpak

16. aanvraag subsidie voor 31 december 2001

Bijlage 11 - "Citaten".

Citaat 1 uit "Een Grofontwerp CWI en UWV", bijlage "SUWI-

Bedriifsverzametgebouw .

Het initiatief tot vorming van het bedrijfsverzamelgebouw(concept) ligt bij de

kemgemeente waar het CWI wordt gelokaliseerd. Duidelijk is dat er verschillen

kunnen en zullen ontstaan in het tempo waaronder-, en de vorm waarin het

bedrijfsverzamelgebouw(concept) gestalte krijgt. Dit heeft te maken met

lokalelregionale omstandigheden die op zich onderling (kunnen) verschillen en

invloed hebben op de variëteit en het aantal deelnemers en hun respectievelijke

diensten.

Citaat 2 uit "Een Grofontwerp CWI en UWVO, bijlage "SUWI-

Bedrlifsverzametgebouw .

De ambitie is om voor publieke en private partijen een plaats te creëren, waar

optimaal de front office activiteiten gezamenlijk vorm kunnen worden gegeven Het

concept van de beursvloer, als onderdeel van het CWI, biedt hiervoor vele

aanknopingspunten. Het is het hart van het bedrijfsverzamelgebouw, een open

marktplein waar werkgevers en werkzoekenden elkaar ontmoeten. Er is evenwicht

tussen aanbidders van diensten op het gebied van werk, inkomen en verwante

dienstverlening. Laagdrempeligheid, voldoende volume, gedifferentieerd producten-

en dienstenaanbod en herkenbaarheid staan voorop.

Vanuit voornoemde definitie geredeneerd is het SUWI bedrijfsverzamelgebouw meer

dan alleen de éne locatie waar de klant voor alle zaken met betrekking tot werk en

inkomen terecht kan. Het is ook vehikel om de werkprocessen van de verschillende

actoren op het terrein van werk en inkomen in het publieke domein (CWI's,

UWVIUVI's en gemeenten) en in het private domein (o.m. Arbo-diensten,

reintegratiebedrijven, uitzendbureaus en sectoren) effectief met elkaar te verbinden.

Het SUWI-Bedrijfsverzamelgebouw is daarom een gemeenschapp

dienstverlenin.gs concept met de volgende elementen:

Werk boven inkomen met

de klant als maat der dingen onder

benadrukking van de eigen verantwoordelijkheid van de klant

in een evenwichtige balans tussen zelfwerkzaamheid en persoonlijke begeleiding

vormgegeven in persoonsgerichte dienstverlening

'face to face'

vanuit één plek

dicht bij de klant

correcte en vriendeldke behandeling

snelle dienstverlening van

hoogwaardige kwaliteit met

zo min mogelijk doorverwijzing

en geen extra belasting van de klant voor het leveren van gegevens

respectievelijk het verstrekken van informatie

in een keten van op elkaar aansluitende dienstverlening

Citaat 3 uit "Een Grofontwerp CWI en UWV", bialage "SUWI-

Bedriifsverzametgebouw'.

De samenwerking van publieke en private partijen in het bedriffsverzamelgebouw is

gebaseerd op een goede balans van de bundeling van klantcontacten in de keten

van werk en inkomen en verwante gebieden. De meerwaarde voor de klanten

(werkzoekenden en werkgevers) en voor de deelnemende partijen ontstaat door de

synergie van activiteiten van de dienstverleners. Niet het publieke domein of de

marktsector is het vertrekpunt van de samenwerking, maar de juiste balans van

activiteiten op het gebied van werk en inkomen en verwante gebieden met het CWI

als uitgangspunt Lokaal en - daar waar meerdere gemeenten participeren-

regionaal zullen deelnemende partijen de toegevoegde meerwaarde voor klant en

participant moeten definiëren, door op basis van lokale enlof regionale klantstromen

en klantbehoeften een maatwerk-dienstverleningsconcept te ontwikkelen, dat de

keten van dienstverlening sluitend maakt.

Een optimale keten van dienstverlening houdt in dat de gemiddelde burger voor een

geïntegreerde combinatie van publieke en private diensten op het terre van werk-

inkomen en verwante gebieden op één locatie terecht kan.

Citaat 4 uit "Een Grofontwerp CWI en UWV, bi*lage "SUWI-

Bedriifsverzame@gebouw'

Het SUWI bedrijfsverzamelgebouw onderscheidt zich door het even t in et

concept. Er zijn verschillende dienstverleners die zich op en rond de marktplaats

willen manifesteren. Het zal een herkenbare plaats zijn waar een vanzelfsprekende

verbinding tot stand komt tussen publieke en private dienstverleners en uitnodigend

voor velen die belang hebben bij de sluitende keten van werk en inkomen en

verwante dienstverlening: werkgevers, werkzoekenden. uitkeringsgerechtigden en

aanbidders van dienstverlening. Het SUWI Bedrijfsverzamelgebouw is een groei

concept dat per locatie een andere inkleuring kan hebben a gevolg van

verschillende combinaties van diensten en dienstverleners.

Citaat 5 uit "Een Grofontwerp CWI en UWV". bijlage "SUWI-

Bedrijfsverzametgebouw

De gemeente waarin een CWI gevestigd wordt, neemt het initiatief tot een

startbiieenkomst voor de ontwikkeling van een bedrijfsverzamelgebouw Werk en

inkomen. indien de gemeente waarin een CWI is gehuisvest vóór 1 juli 2001 geen

initiatief neemt, dan neemt de Centrale Organisatie Werk en Inkomen (CWI) het

initiatief daartoe.

De landelijke partijen, waaronder tenminste de CWI, de UWV en de VNG geven

kaders aan waarbinnen afspraken kunnen worden gemaakt over participatie binnen

het SUWI Bedrijfsverzamelgebouw. Zij plegen daartoe overleg met andere

gei?7teresseerden, waarb" in elk geval de sectoren een prominente plaats innemen.

Ij

Deze kaders worden vooraf en uiterlijk l juli 2001 gepubliceerd.

De startbijeenkomst voor de oprichting van het SUWI Bedrijfsverzamelgebouw wordt

openbaar aangekondigd, opdat ieder potentiële deelnemer in een SUWI-

Bedrijfsverzamelgebouw bij de startbijeenkomst aanwezig kan zijn.

In de startbijeenkomst worden afspraken gemaakt over de

a) de vertegenwoordiging van het CWI, een of meerdere gemeenten en het UWV

maar ook

andere publieke enlof private partijen

b) wie door partijen wordt aangewezen als verantwoordelijke voor de implementatie

(implementatiemanager) en

c) de opstelling van de regionale uitwerking van het dienstvelleningsconcept en het

implementatieplan

De initiatiefnemers. te weten de drie publieke dienstverleners op het terrein van

Werk & Inkomen (CWI, UWV, de betrokken Gemeente(n) dragen zorg voor de

formulering resp. de uitwerking van het dienstverleningconcept en een overzicht van

verwachte lokale cq. regionale klantstromen, de ruimtebehoefte (aard en omvang)

en gewenste bezetting (in fte). Er is sprake van een SUWI Be verzam ouw

indien tenminste de drie publieke dienstverleners (het CWI-), het UWV en de

Gemeente) daarin deelnemen. Geïnteresseerde publieke en private pa n nen

te kennen geven dat zijn willen deelnemen in het SUWI Bedrijfsverzamelgebouw

waarbij zij op basis van de door publieke partijen aangegeven klantstromen dienen

aan te geven:

de wijze waarop hun activiteiten aansluiten op het dienstverleningsconcept,

op welke wijze de organisatie zijn dienstverlening wil vormgeven.

Citaat 6 uit "Een Grofontwerp CWI en UWV, biolage "SUWI-

Bedrfifsverzame@gebouw" '

Een organisatie kan in eenSUWflbedrijfsverzametgebouw worden gehuisvest indien

deze organisatie het opgestelde dienstverleningsconcept onderschrijft. Een

organisatie kan niet geweigerd worden op grond van concurrerende belangen. Over

de uiteindelijke toetreding tot een SUWI-bedrijfsverzamelgebouw bij de start van het

bedrijfsverzamelgebouw beslissen de drie deelnemende oublieke partijen

,gezamen tenzij een van hen daartoe door de anderen nadrukkelijk is

gemandateerd. Dit zou de gemeente als initiële partij kunnen zijn. Indien er meer

claims zij.n voor deelname in het SUWI-bedrijfsverzamelgebouw dan dat de fysieke

ruimte of huurmogelijkheden toelaten, neemt de stuurgroep een gemotiveerde

beslissing met welke partijen wordt gestart. Deze motivering is openbaar.

Uw Reactie
Uw Reactie