Vacature

Applicatiebeheerder Financiën

De uitdaging

Als applicatiebeheerder heb je een belangrijke taak, namelijk het beschikbaar maken, inrichten en beschikbaar houden van applicaties, koppelingen en gegevensverzamelingen voor onze medewerkers en ketenpartners. Je bent verkenner, vertaler, ontwerper en bruggenbouwer in één. De functioneel beheerder haalt input op bij de 'klant' en jij vertaalt dit naar impactanalyses en ontwerpen. Samen met je collega-beheerders binnen en buiten de gemeente realiseer je oplossingen die helpen bij het uitvoeren van het dagelijkse werk. Als applicatiebeheerder Financiën richt jij je op de ERP-applicatie Unit4. 

Concreet zijn jouw taken en verantwoordelijkheden;

  • Inrichten van applicaties en (laten) realiseren van de wijzigingen;
  • Managen van systeem- en productie acceptatietesten;
  • Managen van de implementatie van wijzigingen in onze applicaties;
  • Behandelen van de meldingen voor applicatiebeheer;
  • Deelname aan project- en verbeterteams voor de implementatie van verschillende applicaties;
  • Ondersteunen van de functioneel beheerders in de gebruiksmogelijkheden van de nieuwe applicaties;
  • Beheren van wijzigingsvoorstellen en vertalen naar impactanalyses en ontwerpen;
  • Verzorgen van de afstemming met onze architecten en medewerkers van privacy en security;
  • Operationele aansturing van leveranciers en managen van verstrekte opdrachten;
  • Signaleren van verdere verbetermogelijkheden en opstellen van verbetervoorstellen;
  • Beheren informatie over applicatie-onderdelen, koppelingen en dienstverlening;
  • Beheren van gebruikershandleidingen, kennisitems en beheerdocumentatie;
  • Monitoren van applicaties, koppelingen tussen applicaties en het verzorgen van gegevensverstrekkingen.

Natuurlijk hebben we te maken met regelgeving en procedures die we moeten volgen, maar in veel gevallen is er ruimte om samen met anderen tot oplossingen te komen. Daarom overleggen we met verschillende stakeholders en is samenwerking van essentieel belang. Dat betekent een manier van werken die daarop aansluit: van ‘nee, tenzij’, naar ‘ja, mits’.

Daniëlle, een van onze applicatiebeheerders, vertelt je meer over haar werk: "Ik vind zelf het oplossen van problemen erg leuk. Als je ziet dat er iets niet klopt in het systeem, dan ga je op zoek naar een oplossing die werkt. De functioneel beheerder is wel natuurlijk vaak het eerste contact met de gebruikers, maar als er echt iets moet gebeuren in het systeem dan ben ik degene die dat oplost."

Gemeente Helmond is bezig met mooie en uitdagende veranderingen op het gebied van informatievoorziening en automatisering. Onlangs is ons innovatieve ‘Huis voor de Stad’ geopend met moderne werkconcepten en IT-faciliteiten. Deze modernisering zal de komende jaren doorgaan om bij te blijven met de digitale transformatie, wat maakt dat we ons bezig hebben gehouden met de uitbreiding van ons team specialisten. Word jij ook deel van dit team vakmensen als Applicatiebeheerder Financiën?

Passen we bij jou?

Werken bij de Gemeente Helmond betekent werken bij een organisatie die zich continu ontwikkelt en boordevol ambitie zit. Dat moet ook, want, ook al hebben we voor onze stad mooie dingen bereikt, de samenleving verandert. Helmond is een stad in beweging. We werken met trots vanuit verbinding, vertrouwen en waardering. Een integrale benadering met vernieuwende en innovatieve ideeën. Laat het je vertellen door onze collega’s in het volgende filmpje.

Wil je ons verhaal nog eens rustig nalezen? Klik dan hier voor het Helmond (b)en ik verhaal.

Goed om te weten:

  • Binnen gemeente Helmond geloven we in de kracht van diversiteit aan mensen en talenten. We kijken daarom verder dan het CV en zijn oprecht geïnteresseerd in jou als mens en jouw kwaliteiten.
  • Je ontvangt een salaris van minimaal € 3.359, - en maximaal € 4.811, - op basis van een 36-urige werkweek, afhankelijk van kennis en ervaring.
  • Werken bij de gemeente Helmond betekent een goede werk-privébalans; je hebt mogelijkheid tot thuiswerken en je kunt je werkdagen en -tijden flexibel indelen. 
  • Om (snel) vertrouwd te raken met het werk én de organisatie bieden wij een uitgebreid onboardingsprogramma aan.
  • Bij gemeente Helmond staat de ontwikkeling van onze medewerkers centraal. Daarom bieden wij via onze Helmond Academie diverse cursussen en trainingen aan. 
  • Gemeente Helmond biedt naast een passend salaris diverse overige arbeidsvoorwaarden aan. Bekijk ze allemaal.

Jouw team

Jij komt terecht op de afdeling Informatievoorziening & Automatisering (IVA). IVA is veel meer dan ICT. Vanuit IVA leveren wij een belangrijke bijdrage aan de maatschappelijke opgaven voor de stad. Alle teams binnen IVA werken aan de digitale transitie van onze gemeentelijke organisatie. Dat doen we onder andere door te zorgen voor de infrastructuur, inclusief applicaties en werkplekken. Daarnaast speelt IVA een rol bij het steeds meer data gedreven werken, informatievoorziening, gegevensbescherming en service verlening.

Binnen IVA land jij in het team Applicatiediensten. Team applicatiediensten bestaat uit ongeveer 40 collega's die er elke dag voor zorgen dat alle applicaties blijven draaien. Ook dit team is van levensbelang voor onze organisatie, want zonder goed werkende applicaties kunnen onze collega's hun werk niet goed uitvoeren. Een technische baan met grote impact dus. Ons team bestaat uit drie subteams die onderling veel samenwerken: de servicedesk, systeembeheer en jouw clubje, applicatiebeheer. 

Lees meer over jouw toekomstige collega's: Informatie en Automatisering | Gemeente Helmond

Ideale collega

Als applicatiebeheerder bij de gemeente Helmond ben je constant bezig met het leggen van verbindingen en het afstemmen van communicatie op verschillende doelgroepen, dit gaat jou dan ook goed af. Je beschikt over een hoog probleemoplossend vermogen en je bent een ster in het organiseren en bewaken van samenhang. Stress is een woord dat niet in jouw woordenboek voorkomt. Met jouw pragmatische aanpak behoud je altijd het overzicht en het doel uit het oog verliezen is voor jou geen optie. Je beseft dat voor elke hobbel op de weg een oplossing te vinden is.

Een aantal randzaken:

  • Je hebt ervaring in het werken met applicaties, plansoftware, regelsoftware en aanverwante applicaties;
  • Je hebt kennis van en ervaring met applicatiebeheer (ASL2), projectmatig en/of agile werken;
  • Je hebt kennis van en ervaring met applicatiebeheer binnen financiële applicaties. Ervaring met ERP7 en/ of VRiS is een pre;
  • Je hebt minimaal hbo werk en denkniveau, aangevuld met relevante vakopleidingen of trainingen.

Zijn wij een match?

Herken je jezelf in de vacaturetekst en wil je een nieuwe uitdaging beginnen? Solliciteer dan gemakkelijk via de 'sollicitatiebutton'. 

Heb je vragen over de functie of procedure? Bel dan eens met Lieke van Poppel, recruiter gemeente Helmond. Zij is te bereiken op: 0492-702350 of per mail via: recruitment@helmond.nl.

Wij kijken uit naar je reactie!

Bij een mogelijke match wordt meteen een gesprek ingepland en niet gewacht tot het sluiten van de vacature. 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. 

Uw Reactie
Uw Reactie