Vacature

Medewerker dienstverlening bijzondere bijstand & minimaregelingen

De uitdaging

Gemeente Helmond is groot genoeg om ambitie te hebben en klein genoeg om directe lijnen te hebben met de partijen waarvoor je het doet. Samen met de aanbieders zorgen wij ervoor dat ondersteuning niet alleen effectief is, maar ook dichtbij en op maat voldoet aan de ondersteuningsbehoefte. We vinden het belangrijk dat inwoners zelf regie houden op hun eigen leven. Dit laat zich niet in een boekje vastleggen. We zullen de komende jaren dan ook samen met jou en het team ruimte nemen om te experimenteren, veranderen en ontwikkelen.

Als medewerker dienstverlening behandel je aanvragen, heronderzoeken en wijzigingen van bijzondere bijstand en minimaregelingen van inwoners waarvan het inkomen bekend is. We noemen dit ook wel standaard aanvragen. Uiteraard doe je dat met oog voor kwaliteit en kwantiteit. Je behandelt post zowel fysiek als digitaal, verwerkt BRP-meldingen, mutaties en financiële gegevens. Je hebt minimaal klantcontact wat meestal digitaal verloopt. Deze taken voer je samen met drie collega’s uit waarmee je nauw samenwerkt. Je haalt energie uit het behalen van targets en houdt zelf je productie in de gaten.

Passen we bij jou?

Werken bij de Gemeente Helmond betekent werken bij een organisatie die zich continu ontwikkelt en boordevol ambitie zit. Dat moet ook, want, ook al hebben we voor onze stad mooie dingen bereikt, de samenleving verandert. Helmond is een stad in beweging. We werken met trots vanuit verbinding, vertrouwen en waardering. Een integrale benadering met vernieuwende en innovatieve ideeën. Laat het je vertellen door onze collega’s in het volgende filmpje.

Wil je ons verhaal nog eens rustig nalezen? Klik dan hier voor het Helmond (b)en ik verhaal.

Goed om te weten:

  • Binnen gemeente Helmond geloven we in de kracht van diversiteit aan mensen en talenten. We kijken daarom verder dan het CV en zijn oprecht geïnteresseerd in jou als mens en jouw kwaliteiten.
  • Je ontvangt een salaris van minimaal € 2.700, - en maximaal € 3.831, - op basis van een 36-urige werkweek, afhankelijk van kennis en ervaring.
  • Werken bij de gemeente Helmond betekent een goede werk-privébalans; je hebt mogelijkheid tot thuiswerken en je kunt je werkdagen en -tijden flexibel indelen. 
  • Om (snel) vertrouwd te raken met het werk én de organisatie bieden wij een uitgebreid onboardingsprogramma aan.
  • Bij gemeente Helmond staat de ontwikkeling van onze medewerkers centraal. Daarom bieden wij via onze Helmond Academie diverse cursussen en trainingen aan. 
  • Gemeente Helmond biedt naast een passend salaris diverse overige arbeidsvoorwaarden aan. Bekijk ze allemaal.

Wat ga je doen?

  • Je ontfermt jezelf over de afhandeling van standaard aanvragen, heronderzoeken en wijzigingen met oog voor kwaliteit en kwantiteit.
  • Je behandelt binnenkomende post en zorgt ervoor dat deze op de juiste manier verwerkt wordt.
  • Je signaleert mogelijke knelpunten in de uitvoering en denkt op een proactieve manier mee voor het vinden van een oplossing.
  • Je werkt intensief samen met klantbegeleiders en minder frequent met overige partners.

Ideale collega

  • MBO niveau 4 werk- en denkniveau
  • Kennis van de Participatiewet is een duidelijke pré
  • Oog voor detail
  • Een flexibele houding
  • Je hebt ervaring met MS Office en ZorgNed

Zijn wij een match?

Start dan je sollicitatiereis door vóór 25 maart aanstaande via de onderstaande ‘SOLLICITEREN’-knop. Wil je aanvullende informatie over deze vacature, dan kun je contact opnemen met onze recruiter Lia van Beek. Zij is te bereiken via telefoonnummer 06-41789382 of per mail recruitment@helmond.nl.

Wij kijken uit naar je reactie!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. 

Uw Reactie
Uw Reactie