Vacature

Online communicatiemedewerker

Jouw werkdag als online communicatiemedewerker

Je begint met een post voor Insta, dan door naar een overleg over onze nieuw te ontwikkelen website en vervolgens stap je op de fiets en ga je de wijk in voor een filmpje over een nieuw geopend park. Bij terugkomst redigeer je twee digitale formulieren voor de website zodat ze getest kunnen worden. Als online medewerker in ons communicatieteam is geen dag hetzelfde. Je hebt veel vrijheid om met jouw content onze kanalen zo sterk mogelijk te maken en om onze website up to date te houden. Ben je van het aanpakken en werk je graag samen? Dan lees gauw verder!

Dus, dit ga je doen:

In deze functie maak je content voor verschillende online kanalen. Daarnaast ben je aanspreekpunt en eindredacteur van de gemeentelijke website. Je speelt een belangrijke rol in het dagelijks beheer en de uitvoering van allerlei website-gerelateerde taken. Ook help je mee met de ontwikkeling van nieuwe digitale formulieren en de optimalisatie van bestaande. Je analyseert het gebruik van de gemeentelijke website en digitale formulieren en vertaalt deze data naar kansen om de dienstverlening te verbeteren. Daarnaast bewaak je het online dienstverleningsbeleid en houd je je bezig met (de advisering over) de digitale toegankelijkheid van alle gemeentelijke middelen en kanalen.  

Binnen deze functie:  

  • Ben je verantwoordelijk voor het dagelijks beheer van de gemeentelijke website;
  • Maak je content voor online kanalen;
  • Draag je bij aan de ontwikkeling en optimalisatie van digitale formulieren;
  • Ondersteun je bij het analyseren van het gebruik van de gemeentelijke website en de digitale formulieren;
  • Vertaal je actief nieuwe ontwikkelingen en wet- en regelgeving naar verbeteringen van onze dienstverlening;
  • Ondersteun je bij crisiscommunicatie.

Passen we bij jou?

Je gaat samenwerken in een leuk team met 4 andere online communicatieadviseurs die samen met ongeveer 12 andere (strategisch) communicatieadviseurs/-medewerkers het communicatieteam vormen. We werken met agile portfolio’s. Dat betekent dat je je gaat richten op de communicatieopgaven op één van de volgende gebieden:  

  • ‘Economisch vitaal, innovatief en aantrekkelijk’  
  • ‘Meedoen, rondkomen en vooruitkomen’  
  • ‘Duurzaam & leefbaar’  
  • ‘Helder, toegankelijk en transparant’  

Werken bij de Gemeente Helmond betekent werken bij een organisatie die zich continu ontwikkelt en boordevol ambitie zit. Dat moet ook, want, ook al hebben we voor onze stad mooie dingen bereikt, de samenleving verandert. Helmond is een stad in beweging. We werken met trots vanuit verbinding, vertrouwen en waardering. Een integrale benadering met vernieuwende en innovatieve ideeën. Laat het je vertellen door onze collega’s in het volgende filmpje.

Wil je ons verhaal nog eens rustig nalezen? Klik dan hier voor het Helmond (b)en ik verhaal.

Goed om te weten:

  • Binnen gemeente Helmond geloven we in de kracht van diversiteit aan mensen en talenten. We kijken daarom verder dan het CV en zijn oprecht geïnteresseerd in jou als mens en jouw kwaliteiten.
  • Je ontvangt een salaris van minimaal € 3.317, - en maximaal € 4.752, - op basis van een 36-urige werkweek, afhankelijk van kennis en ervaring.
  • Werken bij de gemeente Helmond betekent een goede werk-privébalans; je hebt mogelijkheid tot thuiswerken en je kunt je werkdagen en -tijden flexibel indelen. 
  • Om (snel) vertrouwd te raken met het werk én de organisatie bieden wij een uitgebreid onboardingsprogramma aan.
  • Bij gemeente Helmond staat de ontwikkeling van onze medewerkers centraal. Daarom bieden wij via onze Helmond Academie diverse cursussen en trainingen aan. 
  • Gemeente Helmond biedt naast een passend salaris diverse overige arbeidsvoorwaarden aan. Bekijk ze allemaal.

Wat breng je mee?

  • Minimaal een hbo-opleiding in de richting van Communicatie en/of Marketing;
  • Affiniteit met communicatie en dienstverlening;
  • Ervaring met content maken;
  • Minimaal 3 jaar ervaring met adviseren over websites;
  • Heldere en overtuigende adviesvaardigheden op het gebied van online communicatie;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke beheersing van de Nederlandse taal;
  • Analytische vaardigheden: je weet data te vertalen naar kansen en maakt hiervoor gebruik van Google Analytics of een vergelijkbare tool (bij voorkeur Matomo);
  • Kennis over digitale toegankelijkheid en AVG;
  • Het is een pre als je ervaring hebt met Google Analytics, Adobe Creative Cloud en de Agile methodiek. 

Zijn wij een match?

Herken je jezelf in de vacaturetekst en wil je een nieuwe uitdaging beginnen? Solliciteer dan gemakkelijk via de 'sollicitatiebutton'. 

Heb je inhoudelijke vragen en wil je deze stellen aan mogelijk jouw toekomstige collega's? Bel dan eens met Kevin Claasen (0492-702375) of Lindy Bos (0492-702642).

Heb je vragen over de procedure? Bel dan eens met Lieke van Poppel, recruiter gemeente Helmond. Zij is te bereiken op: 0492-702350 of per mail via: recruitment@helmond.nl.

Wij kijken uit naar je reactie!

Eventuele sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden op 8 oktober in de ochtend.

Uw Reactie
Uw Reactie