Vacature

Programmaondersteuner ‘Een 10 voor de Jeugd’

De uitdaging

In de regio “Een 10 voor de Jeugd” (een samenwerkingsverband van 11 gemeenten in regio zuid oost Brabant (Helmond, Veldhoven, de Peelgemeenten en de Dommelvallei+ gemeenten) werken we samen om de inkoop van de specialistische jeugdhulp te organiseren. Als programmaondersteuner werk jij met de programmamanager, het programmateam en contractmanagement aan het ondersteunen van deze opgave en speel jij binnen deze samenwerking  een cruciale rol.

Je komt formeel werken bij gemeente Helmond op de afdeling Sociaal Domein, echter functioneel ben je werkzaam voor de regionale samenwerking.

Passen we bij jou?

Werken bij de Gemeente Helmond betekent werken bij een organisatie die zich continu ontwikkelt en boordevol ambitie zit. Dat moet ook, want, ook al hebben we voor onze stad mooie dingen bereikt, de samenleving verandert. Helmond is een stad in beweging. We werken met trots vanuit verbinding, vertrouwen en waardering. Een integrale benadering met vernieuwende en innovatieve ideeën. Laat het je vertellen door onze collega’s in het volgende filmpje.

Wil je ons verhaal nog eens rustig nalezen? Klik dan hier voor het Helmond (b)en ik verhaal.

Goed om te weten:

  • Binnen gemeente Helmond geloven we in de kracht van diversiteit aan mensen en talenten. We kijken daarom verder dan het CV en zijn oprecht geïnteresseerd in jou als mens en jouw kwaliteiten.
  • Je ontvangt een salaris van minimaal € 2.700, - en maximaal € 3.831, - op basis van een 36-urige werkweek, afhankelijk van kennis en ervaring.
  • Werken bij de gemeente Helmond betekent een goede werk-privébalans; je hebt mogelijkheid tot thuiswerken en je kunt je werkdagen en -tijden flexibel indelen. 
  • Om (snel) vertrouwd te raken met het werk én de organisatie bieden wij een uitgebreid onboardingsprogramma aan.
  • Bij gemeente Helmond staat de ontwikkeling van onze medewerkers centraal. Daarom bieden wij via onze Helmond Academie diverse cursussen en trainingen aan. 
  • Gemeente Helmond biedt naast een passend salaris diverse overige arbeidsvoorwaarden aan. Bekijk ze allemaal.

Wat ga je doen?

Je bent het hart van het team waarbij je zelfstandig administratieve/secretariële werkzaamheden uitvoert voor de verschillende teams.

Denk hierbij aan:

  • Het plannen van bijeenkomsten en (bestuurlijke) vergaderingen, je bereidt deze voor en zorgt voor een gedetailleerde verslaglegging.
  • Deelname aan projecten als ondersteunende kracht en bewaakt deadlines en processen.
  • Het plannen en organiseren van grote bijeenkomsten en zorgt dat alles tot in de puntjes geregeld is.
  • Het beheren van verschillende mailboxen en daarnaast zorg je voor het up-to-date houden van de website en LinkedIn pagina.
  • Je controleert en archiveert facturen.
  • Je beheert en verbetert externe communicatie, standaarddocumenten en andere materialen die nodig zijn voor projecten en processen. Dankzij jouw kritische blik zorg je ervoor dat alle communicatie helder, toegankelijk en professioneel is.

Met jouw proactieve instelling signaleer je wat er moet gebeuren en neem je initiatief om samen met je collega’s het beste resultaat te behalen. Uiteindelijk werk je toe naar oplossingen en resultaten die direct bijdragen aan een betere ondersteuning voor de jeugdigen in de regio.

Ideale collega

De ideale collega volgens Merel Guijt, de programmamanager van dit leuke team:
We werken regionaal samen in een betrokken en ambitieus team. In de regio werken betekent dat je zelf veel initiatief neemt en proactief op zoek gaat naar verbeterkansen. We zijn op zoek naar een daadkrachtige ondersteuner die helpt bij de praktische werkzaamheden. Onze ideale collega is sociaal, betrokken en efficiënt. Je staat stevig in je schoenen, bent stressbesteding en voelt je betrokken bij je werk. Er is enorm veel hart en passie in het team voor het werk en elkaar en je herkent jezelf in deze waarden in het werk.

Wat breng je mee?

  • Je hebt ervaring met project- of programmaondersteuning.
  • Je bent goed in plannen, organiseren en prioriteiten stellen.
  • Je hebt sterke communicatieve vaardigheden en kunt makkelijk schakelen tussen verschillende niveaus.
  • Je bent oplossingsgericht, proactief en werkt nauwkeurig.
  • Je hebt kennis van of affiniteit met het sociaal domein.

Daarnaast beschik jij over minimaal MBO 4 werk- en denkniveau, bij voorkeur 2 jaar ervaring in een soortgelijke ondersteunende rol. Kennis van MS-office is een vereiste, kennis van zaakgericht werken met bv. Djuma is een pre.

Wij zoeken een ondernemende, communicatief vaardige en betrouwbare collega.

Zijn wij een match?

Start dan je sollicitatiereis vóór 30 januari via de onderstaande ‘SOLLICITEER’-knop. Wil je aanvullende informatie over deze vacature, dan kun je contact opnemen met onze recruiter Lia van Beek. Zij is te bereiken via telefoonnummer 06-41789382, of per mail: recruitment@helmond.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. 

Uw Reactie
Uw Reactie