Gemeente Helmond staat aan de vooravond van een aantal mooie en uitdagende veranderingen op het gebied van digitalisering en ICT. In de eerste helft van 2024 realiseerde Gemeente Helmond een ‘Huis voor de Stad’ met nieuwe werkconcepten en moderne IT-faciliteiten. Komende jaren zet deze modernisering zich voort zodat gemeente Helmond aangesloten blijft op de digitale transformatie die gaande is. Een van de transformaties binnen de gemeente is dat we naar een skilled servicedesk gaan. Als ervaren servicedeskmedewerker maak jij met je ICT-kennis en communicatievaardigheden de brug tussen de hulpvraag van de gebruikers en de specialisten.
Als skilled servicedeskmedewerker werk je samen met professionals en ben je het eerste aanspreekpunt voor onze gebruikers. Je handelt eerstelijns vragen en incidenten snel, maar ook nauwkeurig af om onze collega's tevreden te krijgen en houden. Je behandelt deze vragen zoveel mogelijk zelf, maar als dit niet lukt, zet je de vraag door naar de tweede lijn. We werken met een prioriteitenmatrix, hierdoor kun jij de juiste prioriteiten stellen en zorg je dat we de klant goed en op tijd helpen, zodat we binnen de SLA's (Service Level Agreements) blijven. Jouw goed ontwikkelde communicatievaardigheden en ervaring binnen een servicedesk helpen hierbij.
Werken bij de Gemeente Helmond betekent werken bij een organisatie die zich continu ontwikkelt en boordevol ambitie zit. Dat moet ook, want, ook al hebben we voor onze stad mooie dingen bereikt, de samenleving verandert. Helmond is een stad in beweging. We werken met trots vanuit verbinding, vertrouwen en waardering. Een integrale benadering met vernieuwende en innovatieve ideeën. Laat het je vertellen door onze collega’s in het volgende filmpje.
Wil je ons verhaal nog eens rustig nalezen? Klik dan hier voor het Helmond (b)en ik verhaal.
Goed om te weten:
Als skilled ICT servicedeskmedewerker kom jij terecht op de afdeling IVA: Informatievoorziening en Automatisering. IVA is veel meer dan ICT. Vanuit IVA leveren wij een belangrijke bijdrage aan de maatschappelijke opgaven voor de stad. Alle teams binnen IVA werken aan de digitale transitie van onze gemeentelijke organisatie. Dat doen we onder andere door te zorgen voor de infrastructuur, inclusief applicaties en werkplekken. Daarnaast speelt IVA een rol bij het steeds meer datagedreven werken, informatievoorziening, gegevensbescherming en serviceverlening.
Gemeente Helmond is klein genoeg voor een persoonlijke sfeer en korte lijnen binnen de organisatie, maar met grootse ambitie en stedelijke uitdagingen. De afdeling IVA bestaat uit ruim 130 collega's, verdeeld in de volgende teams:
Jij komt terecht in team Applicatiediensten. Team Applicatiediensten bestaat uit ongeveer 40 collega's die er elke dag voor zorgen dat alle applicaties blijven draaien. Dit team is van levensbelang voor onze organisatie, want zonder goed werkende applicaties kunnen onze collega's hun werk niet goed uitvoeren. Een technische baan met grote impact dus.
In dit team zijn we open boeken, we delen veel met elkaar en weten goed wat er speelt. We kunnen daardoor snel schakelen, hebben korte lijnen en doen gewoon niet zo moeilijk. Samen vooruitkomen, elkaar helpen en vooral het doel niet uit het oog verliezen. Hoewel de organisatie soms complex is en onze rol ondersteunend is aan de organisatie, zien we de impact die we maken. Samen dragen we bij aan de continuïteit van de organisatie. Dat maakt dat mensen graag in dit team werken, ook omdat er zoveel kansen liggen om jezelf vakinhoudelijk te ontwikkelen. De techniek staat namelijk nooit stil en wij dus ook niet!
Leer meer over jouw toekomstige collega's: Informatie en Automatisering | Gemeente Helmond
Jij hebt minimaal drie jaar ervaring als ICT servicedeskmedewerker en het liefst binnen de overheid of een soortgelijke organisatie. Verder heb je een afgeronde, relevante mbo 4 opleiding als basis voor eventuele doorgroei binnen de organisatie. Aangezien wij naar een skilled servicedesk overgaan en je in een team vol jonge, gepassioneerde mensen terecht komt, hopen wij dat jij met jouw ervaring de servicedesk naar een nog hoger niveau kan tillen.
Als ICT servicedeskmedewerker beschik jij over een dienstverlenende en klantgerichte houding en sta jij altijd klaar om gebruikers en collega’s te helpen. Je bent een teamspeler die de onderlinge samenwerking versterkt met affiniteit voor technische systemen en applicaties als basis.
Tot slot, we verwachten van jou dat je beschikt over uitstekende analytische en communicatieve vaardigheden en dat je beschikt over probleemoplossend vermogen. De volgende kernwoorden staan jou op het lijf geschreven: daadkrachtig, initiatiefrijk en resultaatgericht.
Herken je jezelf in de vacaturetekst en wil je een nieuwe uitdaging beginnen? Solliciteer dan gemakkelijk via de 'sollicitatiebutton'.
Heb je vragen over de functie of over de sollicitatieprocedure? Dan kun je terecht bij Lieke van Poppel, recruiter bij gemeente Helmond. Zij is te bereiken op: 0492-702350 of per mail via: recruitment@helmond.nl
Wij kijken uit naar je reactie!
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.