- Bestuur
- Commissiestukken Plan van aanpak SUWI bedrijfsverzamelgebouw
Commissiestukken Plan van aanpak SUWI bedrijfsverzamelgebouw
Documentdatum | 21-08-2001 |
---|---|
Bestuursorgaan | Commissie Welzijn, Sociale Zaken en Culturele Centrumprojecten |
Documentsoort | Commissiestukken |
Samenvatting |
Notitie ten behoeve van de commissie WSCP van 21 augustus 2001 Onderwerp: Plan van aanpak SUWI Bedrijfsverzamelgebouw in Heimond Voorstel: Ter bespreking Op 21 februari ji.is de Tweede Kamer akkoord gegaan met de kabinets-voorstellen ten aanzien van de nieuwe Structuur voor de Uitvoering van Werk en Inkomen (SUWI-2) in de vorm van de nota "Een Grofontwerp voor CWI en UVW'. Dit betekent dat nu gekozen is voor een definitieve koers in de ontwikkeling van het stelsel van sociale zekerheid en het arbeidsmarktbeleid in ons land. Een belangrijk gevolg daarvan is de realisatie van een landelijk dekkend netwerk van 131 Centra voor Werk en Inkomen (CWI), voor 1 januari 2002. Vanaf 9 april j.]. is in Heimond het CWI Peelland operationeel. Bij de behandeling is nogmaals het belang benadrukt van locale en regionale betrokkenheid bij de realisatie van de Centra voor Werk en Inkomen. Deze betrokkenheid zou met name vorm gegeven kunnen worden middels de ontwikkeling van een Bedrijfsverzamelgebouw.Ter stimulering van de ontwikkeling van BVG'N is een regeling in het leven geroepen die de kerngemeenten een bedrag van f. 50.000,- in het vooruitzicht stelt als vóór 1 juli 2001 het initiatief is genomen om tot een plan van een aanpak voor een Bedrijfsverzamelgebouw te komen. Een schriftelijke bevestiging van de kerngemeente is hiervoor noodzakelijk (reeds afgegeven). Vervolgens zal tussen de 3 partijen t.w. CWI, UM en kengemeente een intentieverklaring moeten worden afgegeven. Voor nadere toelichting wil ik verwijzen naar bijlage 1 en 11. Aan het inzetten van dit eerste traject, de intentieverklaring, zijn geen financiële consequenties verbonden. Voor het vervolg traject "het opstellen van een plan van aanpak" zullen externe partijen worden benaderd voor het uitbrengen van een offerte. Aan u wordt te zijner tijd een afzonderlijk voorstel gedaan voor het vervolgtraject, het opstellen van een plan van aanpak en de bekostiging daarvan alsmede de kosten voor de gemeente Heimond. Door het college is besloten uitvoer te geven aan Fase 1 van de projectplanning ni.: 1. Opstellen en instemmen met de intentieverklaring tot realisering van een bedrijfsverzamel- gebouw in Heimond. 2 overleg instellen met initiatiefnemers (UVVV-CWI-gemeente Heimond) 3. subsidieaanvraag doen door aanmelden van het initiatief bij het SUWI- verandermanagement 4. Op termijn extern opdracht geven tot opstellen van een plan van aanpa , na eoo e ing offertes. 26-6.2001 college van burgemeester en wethouders Bijlage 1 Plan van aanpak SUWI-Bedrijfsverzamelgebouw Hetmond Het resultaat van het Plan van aanpak moet zijn dat er op een transparante wijze inzicht wordt verschaft in de ontwikkeling en de exploitatie (op hoofdlijnen) van een SUWI- Bedrijfsverzamelgebouw. Het is daarbij van groot belang voor Heimond en de directe omgeving dat met het Bedrijfsverzametgebouw een pakket van dienstverlening wordt aangeboden dat voldoende toegevoegde waarde genereert zodat, ook op termijn, een Centrum voor Werk en Inkomen in Heimond blijvend gewaarborgd is. Daarbij moet enerzijds worden aangesloten bij de voorschriften van de landelijke Stimuleringsregeling zodat optimaal gebruik kan worden gemaakt van de voor dit doel beschikbare subsidies. Anderzijds zijn er in Heimond inmiddels een aantal stappen gezet die (mede) bepalend zijn voor een deel van het Plan van aanpak. Het SUWI-Bedrijfsverzamelgebouw Wat verstaat het kabinet eigenlijk onder een SUWI-Bedrijfsverzamelgebouw en hoe zou zo'n BVG tot stand moeten of kunnen komen? Ten aanzien van het dienstverleningsconcept van het Bedrijfsverzamelgebouw geldt, conform de bijlage "SUWI-Bedrijfsverzamelgebouw" bij de nota "Een Grofontwerp voor CWI en UWV", een definitie op basis waarvan kan worden vastgesteld dat een Bedrijfsverzametgebouw staat voor: de verzameling van dienstverleners (publiek en privaat), in de keten van Werk en Inkomen en verwante gebieden, in één gebouw bijeen, met als basis de CWI dienstverlening. @et beantwoorden aan deze definitie is in ieder geval een eerste vereiste om in aanmerking te komen voor het predikaat SUWI-Bedrijfsverzamelgebouw met de bijbehorende subsidiemogelijkheden. Het initiatief voor het SUWI-Bedrijfsverzamelgebouw kan genomen worden door de kerngemeente (zie citaat 1 in de bijlage 11). De kerngemeente betrekt vervolgens de gemeenten die ook gebruik maken van hetzelfde CWI bij de planvorming, alsook het management van het CWI en het toekomstige UWV. Bij de planvorming wordt de initiatiefnemers gevraagd te zoeken naar een naar een evenwichtig aanbod van diensten van werk, inkomen en aanverwante dienstverlening. Het SUWI-Bedrijfsverzamelgebouw moet in die zin gezien worden als een gezamenlijk concept van dienstverlening waarin vooral "Werk boven inkomen" vorm wordt gegeven en "de klant de maat der dingen is' (zie citaat 2 in de bijlage 11). Eén van de belangrijkste vragen die zich voordoen is met welke partners er wordt samengewerkt in het BVG. De nota "SUWI-Bedrijfsverzamelgebouw" zegt hierover dat bij de deelneming in het SUWI-Bedrijfsverzamelgebouw vooral gezocht moet worden naar vormen van samenwerking, middels een lokaal "maatwerk-dienstverlenings- concept", dat meerwaarde genereert voor de samenwerkende partijen onderling en hun omgeving (zie citaat 3 in de bijlage 11). Ten aanzien van de mogelijk participanten is ook nog van belang dat het bij voorkeur een mix moet zijn private en publieke dienstverleners waarbij het een groeimodel kan betreffen dat plaatselijk verschillend kan worden ingekleurd (zie citaat 4 in de bijlage 11). Hoewel er ten aanzien van de mogelijkheden en onmogelijkheden van een SUWI Bedrijfsverzamelgebouw nog behoorlijk wat onduidelijkheden bestaan, staan de volgende zaken inmiddels vast'. ¿ het CWI zal zich vestigen in@SUWI-Bedrijfsverzametgebouwen ¿ het UVVV heeft de intentie zijn klantencontacten zoveel als mogelijk te concentreren in SUWI-Bedrijfsverzamelgebouwen en ¿ voor de gemeentelijke dienstverlening zal een lokaal verschillende invulling wor- den gekozen (al dan niet met meer of minder verwante dienstverlening) en ¿ de private partijen hebben interesse mede afhankelijk van de potentiële klantenstroom voor een SUWI Bedrijfsverzamelgebouw. Verschillende aanbidders zullen zich vanuit de eigen dienstverlening een herkenbare plaats Willen verwerven in het SUWI Bedrijfsverzamelgebouw; met een eigen behoefte aan al dan niet permanente faciliteiten in samenhang tussen de fysieke en de elektronische dienstverlening (zoals de digitale beursvloer). Waar de initiatiefnemers voor een SUWI Bedrijfsverzamelgebouw vooral op moeten letten is het bewaren van evenwicht. Bij het lokaal invullen van het concept zal niet te eenzijdig het accent worden gelegd op alleen werk of alleen inkomen. En vanaf het begin moet heel serieus worden verkend of private partijen vanaf de initiatieffase mee willen doen. De route die moet leiden tot een Bedrijfsverzamelgebouw is in procedurele zin voorgeschreven. De officiële tekst van de betreffende bijlage bij het "Grofontwerp CWI en UWV' is helder in de beantwoording van de vraag op welke Wijze het proces dat moet leiden tot de ontwikkeling van een Bedrijfsverzametgebouw kan worden ingevuld. Ter voorkoming van misverstanden is de betreffende tekst in de bijlage opgenomen (zie citaat 5 in de bijlage 11). Dat geldt ook voor de vraag wie wel of niet wordt toegelaten dient te worden tot het Bedrijfsverzamelgebouw en de daarbij te hanteren spelregels (zie citaat 6 in de bijlage 11). Het moge duidelijk zijn dat de procedure die gehanteerd zal worden alle schijn van oneerlijke concurrentie moet zien te vermijden. Dit voorkomt dat er lokaal of met het SUWI-Verandermanagement problemen ontstaan. Het is zelfs denkbaar dat partijen die zich benadeeld voelen zich tot de Nederlandse Mededingingsautoriteit (Nma) zullen wenden. Op basis van de stukken moet worden vastgesteld dat weliswaar het initiatief voor het SUWJ-Bedrijfsverzamelgebouw wordt genomen door de kemgemeente maar dat het primaire draagvlak en de uiteindelijke totstandkoming van het BVG wordt bepaald door de combinatie van de betrokken gemeente(-n), het CWI en de UM. Het lastige van dit moment is natuurlijk dat zowel Arbeidsvoorziening ais de UVI's worden getransformeerd naar de nieuwe situatie en daarmee niet altijd duidelijk is of de gesprekspartner van vandaag ook de gesprekspartner van morgen is. Het lijkt dan ook raadzaam daar in alle openheid met de partners over te spreken, op een zorgvuldige wijze afspraken te maken en deze afspraken vast te leggen in gezamenlijke documenten. In die zin is een gedetailleerde projectadministratie zeker geen overbodige luxe. De totstandkoming van een SUWI-Bedrijfsverzametgebouw In het totale proces dat moet leiden tot de realisatie van een SUWI- Bedrijfsverzamelgebouw zijn, ons inziens, de volgende vijf fasen te onderscheiden: ¿ Fase 1 het initiatief n intentieverkla(ing van de deelnemende partijen en het opstellen van een plan van aanpak ¿ Fase 11 het voor-ontwerp El uitwerking plan van aanpak en daarmee het opstellen van een pre-businessplan ¿ Fase 111: het ontwerp 11 uitwerking programma van eisen en het opstellen van het businessplan ¿ Fase IV: de realisatie 11 de realisatie van het Bedrijfsverzamelgebouw en het opstellen van een operationeel plan Fase V :de evaluatie n aan de hand van een evaluatie programma wordt na enige tijd beoordeeld of de werkelijke exploitatie beantwoordt aan de doelstellingen en verwachtingen Nadat de initiatieffase is afgerond met een intentieverklarina van de drie partijen, eventueel aangevuld met andere geïnteresseerde partijen die gelijk al aan de gestelde voorwaarden kunnen voldoen, kan het SUWI-verandermanagement vòòr 1 juli 2001 worden geïnformeerd over de moqeliike vestiging van een Bedrijfsverzamelgebouw. Vervolgens wordt het Plan van Aanpak (als voor-ontwerp van het BVG) ter hand genomen. De volgende regels moeten daarbij in acht worden genomen: a) de procedure tot oprichting toetreding en uittreding van een SUWI- Bedrijfsverzamelgebouw zodanig transparant te maken en dusdanige waarborgen te scheppen voor de realisering en naleving van het dienstvedeningsconcept dat het Bedrijfsverzamelgebouw op een verantwoorde manier tot stand komt; b) zorg te dragen voor een 'level plaving field'van potenti-e'ie Private deelnemers dit ter voorkoming van oneerlijke concurrentie; c) verantwoordelijkheden van deelnemers in een bedhjfsverzametgebouw te verhelderen, zodat de aansprakelijkheid op kwalitatief en financieel niets aan duidelijkheid te wensen overlaat; d) de spelregels zo op te stellen dat wordt aangesloten bij de financiële stimulerings regeling zodat optimaal gebruik kan worden gemaakt van de subsidie. Het plan van aanpak dient volgens het "Grofontwerp CWI en UWV' in ieder aeval de volaende componenten te bevatten: 1 . overzicht klantenstromen en volume in relatie tot de lokalelregionale arbeidsmarktsituatie; 2. mogelijke scenario's in relatie tot beschikbare huisvesting met voorkeursoptie(s) en financiële consequenties (met onderbouwing); 3. aantal FTE's dat overgaat naar het Bedrijfsverzamelgebouw in relatie tot begrote kosten ten laste van de stimuleringsregeling; 4. programma van eisen/ruimte enlof tekeningen van de verschillende scenario's; 5. planning implementatie. Het SUWI-verandermanagement zal het ingediende plan van aanpak toetsen op realisme met betrekking tot de financiële planning en onderbouwing. Het verandermanagement geeft voorkeur aan en geeft bij akkoord de garantie af met betrekking tot de huur van de CWI-ruimte in het Bedrijfsverzamelgebouw. Om in aanmerking te komen voor de stimuleringsregeling zullen de relevante documenten tezamen met het plan van aanpak moeten worden overlegd. Na de recente besluitname in de Tweede Kamer ziet het tijdpad er als volgt uit: Voor de uitrol van de CWI's geldt in principe dat 1 januari 2002 alle 131 CWI's operationeel moeten zijn. Gezien deze korte termijn is het realistisch uit te gaan van realisatie van CWI's in een aantal gemeenten terwijl in andere CWI gebieden wellicht tijdelijke oplossingen moeten worden gevonden. De SUWI veranderorganisatie en de organisatie Centra voor Werk en Inkomen (i.o.) zullen hiervoor de komende maanden een grote inspanning gaan plegen. De uitrol van BVG's op alle CWI-locaties op 1 januari 2002 is niet haalbaar. Wel is vastgesteld dat het initiatief voor een BVG vóór 1 juli 2001 genomen moet zijn. Dat wil zeggen dat het initiatief om tot een bedrijfsverzamelgebouw te komen, voor die datum is aangemeld bij het SUWI-verandermanagement. Daarmee kan dan ook aanspraak gemaakt worden op gelden uit de stimuleringsregeling voor de investeringskosten. Als er geen initiatief wordt genomen dan zal het SUWI-verandermanagement bezien welke ontwikkelingen in een kerngemeente kunnen worden ingezet. De situatie in Heimond eo. Ook in de gemeente Helmond wordt een Centrum voor Werk en Inkomen gevestigd. De gemeente Hetmond kan als "kerngemeente" het initiatief nemen tot de ontwikkeling van een SUWI-Bedriifsverzamelaebouw. Naast Heimond maken ook de gemeenten Asten, Deurne, Gemert-Bakel, Laarbeek, Mierlo en Someren gebruik van het toekomstige CWI in Heimond. Aan de hand van statistisch materiaal is vast te stellen dat de regio er qua economische ontwikkeling, die zich weerspiegelt in de arbeidsmarkt, behoorlijk rooskleurig voor staat. Het SUWI-Bedrijfsverzamelgebouw in Heimond kan wellicht nog een nieuwe impuls voor deze positieve ontwikkelingen opleveren. Er zijn meerdere partijen, zowel publiek als privaat, die interesse zullen hebben in een actieve participatie in het Bedrijfsverzamelgebouw Heimond. Daarbij blijken met name gedachten in de zin van een "one-stop-shop" bij mogelijk geïnteresseerde partijen te leven; gedachten die als voedingsboden kunnen dienen voor het verder met elkaar nadenken over de vraag hoe de dienstverlening aan (gemeenschappelijke) klanten geoptimaliseerd kan worden in de setting van een Bedrijfsverzametgebouw. De projectplanning ziet er als vo gt u t: Activiteiten Fase 1 (het initiatief) 1 . overleg initiatiefnemers vóór 1 juli 2001 2. opstellen en tekenen intentieverklaring (drie partijen) vóór 1 juli 2001 3. aanmelden van het initiatief bij het SUWI-verandermanägement vóór 1 juli 2001 Fase 11 (het voorontwerp - het plan van aanpak) 1 . blauwdruk van het voorlopige dienstverleningsconcept 2. eerste verkenning van de klantstromen 3. globale berekening van het aantal FTE's 4. eerste verkenning van het ruimtebeslag 5. inventarisatie beschikbare locatie 6. globale berekening van de exploitatiekosten per locatie 7. communicatieplan (intern en extern) 8. startbijeenkomst 9. selectie deelnemende partijen 10. uiteindelijke visie- en conceptvorming 11. opstellen exploitatieberekening met o.a. - aantal FTF='s - ruimtebeslag - kosten en opbrengsten per scenario - bepaling van de toegevoegde waarde(n) 12. vaststellen juridische structuur van het BVG 13. opstellen van een functioneel programma van eisen - ruimtelijke invulling c.a. van het concept 14. plannina Fase 111 en Fase ]V 15. plan van aanpak 16. aanvraag subsidie voor 31 december 2001 Bijlage 11 - "Citaten". Citaat 1 uit "Een Grofontwerp CWI en UWV", bijlage "SUWI- Bedriifsverzametgebouw . Het initiatief tot vorming van het bedrijfsverzamelgebouw(concept) ligt bij de kemgemeente waar het CWI wordt gelokaliseerd. Duidelijk is dat er verschillen kunnen en zullen ontstaan in het tempo waaronder-, en de vorm waarin het bedrijfsverzamelgebouw(concept) gestalte krijgt. Dit heeft te maken met lokalelregionale omstandigheden die op zich onderling (kunnen) verschillen en invloed hebben op de variëteit en het aantal deelnemers en hun respectievelijke diensten. Citaat 2 uit "Een Grofontwerp CWI en UWVO, bijlage "SUWI- Bedrlifsverzametgebouw . De ambitie is om voor publieke en private partijen een plaats te creëren, waar optimaal de front office activiteiten gezamenlijk vorm kunnen worden gegeven Het concept van de beursvloer, als onderdeel van het CWI, biedt hiervoor vele aanknopingspunten. Het is het hart van het bedrijfsverzamelgebouw, een open marktplein waar werkgevers en werkzoekenden elkaar ontmoeten. Er is evenwicht tussen aanbidders van diensten op het gebied van werk, inkomen en verwante dienstverlening. Laagdrempeligheid, voldoende volume, gedifferentieerd producten- en dienstenaanbod en herkenbaarheid staan voorop. Vanuit voornoemde definitie geredeneerd is het SUWI bedrijfsverzamelgebouw meer dan alleen de éne locatie waar de klant voor alle zaken met betrekking tot werk en inkomen terecht kan. Het is ook vehikel om de werkprocessen van de verschillende actoren op het terrein van werk en inkomen in het publieke domein (CWI's, UWVIUVI's en gemeenten) en in het private domein (o.m. Arbo-diensten, reintegratiebedrijven, uitzendbureaus en sectoren) effectief met elkaar te verbinden. Het SUWI-Bedrijfsverzamelgebouw is daarom een gemeenschapp dienstverlenin.gs concept met de volgende elementen: Werk boven inkomen met de klant als maat der dingen onder benadrukking van de eigen verantwoordelijkheid van de klant in een evenwichtige balans tussen zelfwerkzaamheid en persoonlijke begeleiding vormgegeven in persoonsgerichte dienstverlening 'face to face' vanuit één plek dicht bij de klant correcte en vriendeldke behandeling snelle dienstverlening van hoogwaardige kwaliteit met zo min mogelijk doorverwijzing en geen extra belasting van de klant voor het leveren van gegevens respectievelijk het verstrekken van informatie in een keten van op elkaar aansluitende dienstverlening Citaat 3 uit "Een Grofontwerp CWI en UWV", bialage "SUWI- Bedriifsverzametgebouw'. De samenwerking van publieke en private partijen in het bedriffsverzamelgebouw is gebaseerd op een goede balans van de bundeling van klantcontacten in de keten van werk en inkomen en verwante gebieden. De meerwaarde voor de klanten (werkzoekenden en werkgevers) en voor de deelnemende partijen ontstaat door de synergie van activiteiten van de dienstverleners. Niet het publieke domein of de marktsector is het vertrekpunt van de samenwerking, maar de juiste balans van activiteiten op het gebied van werk en inkomen en verwante gebieden met het CWI als uitgangspunt Lokaal en - daar waar meerdere gemeenten participeren- regionaal zullen deelnemende partijen de toegevoegde meerwaarde voor klant en participant moeten definiëren, door op basis van lokale enlof regionale klantstromen en klantbehoeften een maatwerk-dienstverleningsconcept te ontwikkelen, dat de keten van dienstverlening sluitend maakt. Een optimale keten van dienstverlening houdt in dat de gemiddelde burger voor een geïntegreerde combinatie van publieke en private diensten op het terre van werk- inkomen en verwante gebieden op één locatie terecht kan. Citaat 4 uit "Een Grofontwerp CWI en UWV, bi*lage "SUWI- Bedriifsverzame@gebouw' Het SUWI bedrijfsverzamelgebouw onderscheidt zich door het even t in et concept. Er zijn verschillende dienstverleners die zich op en rond de marktplaats willen manifesteren. Het zal een herkenbare plaats zijn waar een vanzelfsprekende verbinding tot stand komt tussen publieke en private dienstverleners en uitnodigend voor velen die belang hebben bij de sluitende keten van werk en inkomen en verwante dienstverlening: werkgevers, werkzoekenden. uitkeringsgerechtigden en aanbidders van dienstverlening. Het SUWI Bedrijfsverzamelgebouw is een groei concept dat per locatie een andere inkleuring kan hebben a gevolg van verschillende combinaties van diensten en dienstverleners. Citaat 5 uit "Een Grofontwerp CWI en UWV". bijlage "SUWI- Bedrijfsverzametgebouw De gemeente waarin een CWI gevestigd wordt, neemt het initiatief tot een startbiieenkomst voor de ontwikkeling van een bedrijfsverzamelgebouw Werk en inkomen. indien de gemeente waarin een CWI is gehuisvest vóór 1 juli 2001 geen initiatief neemt, dan neemt de Centrale Organisatie Werk en Inkomen (CWI) het initiatief daartoe. De landelijke partijen, waaronder tenminste de CWI, de UWV en de VNG geven kaders aan waarbinnen afspraken kunnen worden gemaakt over participatie binnen het SUWI Bedrijfsverzamelgebouw. Zij plegen daartoe overleg met andere gei?7teresseerden, waarb" in elk geval de sectoren een prominente plaats innemen. Ij Deze kaders worden vooraf en uiterlijk l juli 2001 gepubliceerd. De startbijeenkomst voor de oprichting van het SUWI Bedrijfsverzamelgebouw wordt openbaar aangekondigd, opdat ieder potentiële deelnemer in een SUWI- Bedrijfsverzamelgebouw bij de startbijeenkomst aanwezig kan zijn. In de startbijeenkomst worden afspraken gemaakt over de a) de vertegenwoordiging van het CWI, een of meerdere gemeenten en het UWV maar ook andere publieke enlof private partijen b) wie door partijen wordt aangewezen als verantwoordelijke voor de implementatie (implementatiemanager) en c) de opstelling van de regionale uitwerking van het dienstvelleningsconcept en het implementatieplan De initiatiefnemers. te weten de drie publieke dienstverleners op het terrein van Werk & Inkomen (CWI, UWV, de betrokken Gemeente(n) dragen zorg voor de formulering resp. de uitwerking van het dienstverleningconcept en een overzicht van verwachte lokale cq. regionale klantstromen, de ruimtebehoefte (aard en omvang) en gewenste bezetting (in fte). Er is sprake van een SUWI Be verzam ouw indien tenminste de drie publieke dienstverleners (het CWI-), het UWV en de Gemeente) daarin deelnemen. Geïnteresseerde publieke en private pa n nen te kennen geven dat zijn willen deelnemen in het SUWI Bedrijfsverzamelgebouw waarbij zij op basis van de door publieke partijen aangegeven klantstromen dienen aan te geven: de wijze waarop hun activiteiten aansluiten op het dienstverleningsconcept, op welke wijze de organisatie zijn dienstverlening wil vormgeven. Citaat 6 uit "Een Grofontwerp CWI en UWV, biolage "SUWI- Bedrfifsverzame@gebouw" ' Een organisatie kan in eenSUWflbedrijfsverzametgebouw worden gehuisvest indien deze organisatie het opgestelde dienstverleningsconcept onderschrijft. Een organisatie kan niet geweigerd worden op grond van concurrerende belangen. Over de uiteindelijke toetreding tot een SUWI-bedrijfsverzamelgebouw bij de start van het bedrijfsverzamelgebouw beslissen de drie deelnemende oublieke partijen ,gezamen tenzij een van hen daartoe door de anderen nadrukkelijk is gemandateerd. Dit zou de gemeente als initiële partij kunnen zijn. Indien er meer claims zij.n voor deelname in het SUWI-bedrijfsverzamelgebouw dan dat de fysieke ruimte of huurmogelijkheden toelaten, neemt de stuurgroep een gemotiveerde beslissing met welke partijen wordt gestart. Deze motivering is openbaar. |