- Ondernemer
- Inkoop, aanbesteding en facturen
- Facturen aanleveren
Facturen aanleveren
Wij waarderen de samenwerking met onze leveranciers. Voor een snelle betaling van facturen vragen wij u uw facturen volledig en digitaal aan te leveren. Op deze pagina vindt u de benodigde informatie hiervoor.
Zorg dat uw factuur de juiste en volledige informatie bevat
Welke informatie hebben wij nodig?
- Adresseer uw factuur aan: Gemeente Helmond, Postbus 950, 5700 AZ Helmond.
- Vestigingsadres: Weg op den Heuvel 35, 5701 NV Helmond.
- Vermeld het inkoopordernummer in het orderreferentieveld. Indien dit nummer niet bekend is, vraagt u dit nummer op bij de besteller/opdrachtgever.
- Vermeld de naam van de besteller/opdrachtgever.
- Vermeld uw btw-nummer en KvK-nummer.
- Vermeld uw IBAN rekeningnummer en BIC gegevens.
- In specifieke situaties wordt de btw verlegd naar de gemeente, vermeld dan op de factuur 'btw verlegd' en het btw-identificatienummer van Gemeente Helmond, zijnde NL001600291B01.
Let ook op de (aanvullende) wettelijke factuureisen van de Belastingdienst.
Als een van de gegevens ontbreekt, wordt de factuur geweigerd en geretourneerd.
Verzendwijze facturen
- Graag ontvangen wij u factuur elektronisch via Peppol;
- o Kies dan bij organisatie: Gemeente Helmond;
- o Vermeld bij Organisatie Identificatie Nummer (OIN): 0190:00000001001600291000.
- Heeft u nog geen aansluiting op het Peppol-netwerk? Lees meer over e-facturatie en de mogelijkheden om aan te sluiten op een gratis online e-facturatietool.
Als betalingstermijn hanteren wij uiterlijk 30 dagen na ontvangst van de factuur.
Vragen of opmerkingen?
Bel dan naar 14 0492 (geen kengetal ervoor gebruiken) of mail naar administratie@helmond.nl